Translate

zaterdag 2 mei 2015

Zuid Amerika Apistogramma Borelli biotoop

Al langer liep ik met de gedachten om een special aquarium te starten, en wel een dwerg chiclide aquarium uit Zuid Amerika. Nu had ik mijn eerste aquarium nog over en deze stond stof te happen in de kelder, dit is een juwel record 800 waar het binnenfilter al uit was gehaald. Deze heb ik schoongemaakt, en weer ingericht met veel hout, zand en stenen, als planten heb ik voor makkelijke planten gekozen die het ook bij weineger licht goed doen, namelijk Hydrocotyle leucocephala, Cabomba aquatica, Limnobium laevigatum, Eleocharis acicularis en Sagitaria subulata. De dwerg chiclide die dit aquarium gaan bewonen , is de apistogramma borelli. En hier zal vermoedelijk als bij vis, een groepje Hyphessobrycon megalopterus (Zwarte Fantoomzalm) of paracheirodon innessi  (Neon Tetra) bij gaan zwemmen.

De techniek van het aquarium is een Eheim 2213, met een 100 watt verwarming van juwel.

Een foto van het aquarium net na het inrichten.

Zijn er vragen of opmerkingen dan lees ik ze graag hier onder,

Wordt vervolgt, dus hou dit blog in de gaten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten